تحلیل سوالات آزمون نظام مهندسی برق مهر۹۶(طراحی ونظارت)

تحلیل سوالات آزمون نظام مهندسی برق مهر۹۶(طراحی ونظارت)

با سلام وعرض خسته نباشید به همه عزیزانی که این مدت را تلاش کردند وزحمت کشیدند، برای همه شما دوستان آرزوی موفقیت دارم.
دراین مدت نکاتی رو قبل از آزمون عرض کردیم وحال قصد داریم آزمون طراحی مهر ۹۶ را تحلیل کنیم.
آزمون نظام مهندسی نظارت مهر۹۶ آزمون ساد ه ای بود و با منابع آی نماد و کتاب کلیدواژگان طلایی نظام مهندسی برق براحتی بخش عظیمی از سوالات قابل حل بود.
آزمون نظام مهندسی طراحی برق مهر۹۶ از لحاظ سطح سوالات اگر بخواهیم امتیاز بدهیم، نسبتا متوسط بود.
به جز سوالات۶و۷و۸و۹و۱۰و۱۱ که مقدار بار مصرفی را می خواست سوال وقت گیر نداشتیم. البته سوال۸ قدرت قطع کلید با مشخصات نابرابر را مطرح کرده بود، مشابه آن را در کتاب حل طلایی مجموعه سوالات نظام مهندسی برق حل کرده بودیم و روش حل را نیز در فصل نهم کتاب خلاصه روش های حل سریع مسائل آورده بودیم که اگر این فصل و مثا مربوطه را اگر حل کرده بودید قطعا حل این سوال جدید مشکلی نداشت. البته فکر نکنم داوطلبانی که منابع دیگر را داشتند قادر به حل این سوال بوده باشند.
سوال۹ سوال نسبتا جدیدی بود واگر سوالات۶و۷ را حل نکرده باشید قطعا در حل آن به مشکل خواهید خورد که با توجه به زمان محدود سر جلسه آزمون وقت گذاشتن جهت حل آن معقول به نظر نمی رسد.
مشکل اکثر داوطلبان این است که مدیریت زمان و اولویت بندی صحیح سوالات را یا بلد نیستند یا اینکه درست به کار نمی گیرند و رعایت نمی کنند. بار ها گفته ایم قرار نیست بهصد در صد سوالات پاسخ بدهید.
سوال۱۱و۱۲ جزء سوالات جدید آزمون بود که اتفاقا نمونه مشابه آن را در سوال۵۹و۶۰آزمون آزمایشی آی نماد داشتیم وبه صورت کاملا اتفاقی در آزمون تکرار شدو این مهم اهمیت آزمون آزمایشی قبل از آزمون اصلی را می رساند.
سوال۱۳ به صورت تئوریک در فصل۹کتاب خلاصه روش ها آمده بود و یک فایل صوتی را برای تحلیل این سوال در کانال تلگرامی آمادگی آزمون نظام مهندسی برق آی نماد قرار دادیم که می توانید در صورت تمایل دانلود و ملاحظه فرمایید. سوالات۱۶و۱۷ تکراری دوره شهریور۹۵ بود. سوال۱۸ سوال جدیدی بود که فکر نکنم کسیتوانسته باشد سر جلسه آن را حل کرده باشد.نکات و روش های حل مسائل ups به طور کامل و جامع در فصل۱۴ ویرایش پنجم کتاب خلاصه روش های حل سریع مسائل اضافه گردید.
سوال پر چالش دیگر سوال۲۵ بود که از مبحث۱۳ جدید طرح شده بود که به کلید اولیه فایل اعتراض تنظیم و به دفترمقررات ملی ارسال گردید.
از مسائل جدید سوال۳۷آزمون طراحی مهر۹۶ برق بود که تا به حال مشابه آن را نداشتیم و در ویرایش جدید کتاب خلاصه روش ها نکات لازم را آوردیم.
سوال۴۷و۴۸ هم مشابه دوره های قبل آزمون نظام مهندسی برق بود که در کلید رسمی منتشر شده می توان ایراداتی گرفت که فایل مربوطه تنظیم و ارسال گردید.
به جز موارد مذکور از۶۰سوال آزمون به جز حدود۱۰سوال جدید هیچ تست مشکلی نداشتیم که گواه این موضوع است که اگر داوطلب کمی سر جلسه با دقت نظر سوالات را اولویت بندی می کرد قطعا از ۵۰ سوال باقی مانده براحتی میشد امتیاز قبولی را کسب کرد که سایر داوطلبان باید به این موارد در آزمون آتی توجه کافی داشته باشند.
درصد بالایی از مسیر موفقیت را مدیریت صحیح زمان سر جلسه آزمون نظام مهندسی برق شامل می شود، اما نباید از منبع خوب و کامل غافل بود.اکثر منابع کمک آموزشی موجود در بازار کپی نا شیانه از سایر منابع بوده و متاسفانه داوطلبان(به خصوص آزمون اولی ها)به دلیل تبلیغات اغراق آمیز تهیه کنندگان آنها که معمولا سایت ها وکانال های موجود در فضای مجازی هستند، اغفال شده و در دام حیله ونیرنگ این متخلفان گرفتار می شوند و در نهایت ضربه اصلی را داوطلبان شرکت در آزمون خواهند خورد.لذا در انتخاب منبع کمک آموزشی دقت کافی و لازم را داشته باشید.معمولا سایت های متخلف با شگردهای بازاریابی اقدام به تبلیغ کذایی منابع بی کیفیت آن هم با قیمت های بالا کرده و باعث ناکامی شرکت کنندگان آزمون نظام مهندسی می شوند.در مورد اینکه چگونه شگردهای کلاه برداری را تشخیص دهیم بعدا بحث خواهیم کرد و ذکر این مطالب صرفا جهت این مهم می باشد که در انتخاب منابع کمک آموزشی حساسیت به خرج داده و نباید سهل انگاری کرد.در این موارد از دوستان و آشنایان خود که منابع مختلف را مطالعه کرده و می توانند در مقام قیاس مشاوره صحیح بدهند، کمک بگیرید.
آزمون نظام مهندسی با اینکه جزوه باز می باشد اما آزمون ساده ای نیست. البته اگر موارد مذکور را رعایت کنید موفقیت در این آزمون هرگز رویا نخواهد بود ولی باید زیرکی لازم را به کار ببرید. خوب وقت بگذارید و مطالب درسی و کمک درسی را مفهومی فرا بگیرید و سپس برای سنجش آموخته ها اقدام به حل تست های دوره گذشته بکنید.
یادتان باشد و یادتان باشد صرفا با حل سوالات دوره های گذشته نمی توان در آزمون موفق شد. اشتباهی که۹۹درصد منابع کمک آموزشی و همچنین کلاس های آمادگی آزمون به شما می آموزند نیز همین است. اگر به کتاب های موجود در بازار دقت کنید دقیقا کپی و حل سوالات دوره های گذشته است که آن هم با کپی ناشیانه از روی سایرین بدون اینکه مفهوم و فن حل مسئله را بیاموزند انجام گرفته است و داوطلب صرفا سوالات را حفظ کرده است و وقتی سر جلسه حاضر می شود، با تغییر کوچکی در صورت سوال عملا قادر به حل سوال نخواهد بودو اینجاست که ناکامی سراغ شما می آید و احساس میکنید قبولی در آزمون غیرممکن است. یک کتاب کمک آموزشی باید توسط کسی تالیف شده باشد که خود مولف آن کتاب، مفهوم نکات را درک کرده باشد، نه اینکه از روی سایرین کپی کند!!اتفاقی که در اکثر منابع موجود شاهد آن هستیم و از این منظر می توان آنها را مورد نقد قرار داد. البته هستند عزیزانی که واقعا از دسترنج خود استفاده می کنند، اما در حجم عظیم منابع بی کیفیت و سایت های کذایی که به صورت قارچ گونه ای فقط فقط  برای تامین منافع شخصی رشد کرده اند، کاملا گم هستند.و این شما هستید که باید با دقت نظر کافی اصل و فرع را از هم تشخیص دهید.
شگردهای کلاه برداری متخلفان و راه های شناسایی آنها :
۱- معمولا اقدام به احداث سایت اینترنتی و کانل تلگرامی با ممبرهای فیک برای گول زدن داوطلبان می کنند. البته معمولا هرچند دوره یک بار به محض رو شدن دستشان آدرس سایت و عنوان آن را عوض می کنند. پس در قدم اول از سایت های معتبر و با سابقه بالا و دارای نماد اعتمادالکترونیکی خریداری کنید
۲- این سایت ها چون غیر مجاز فعالیت می کنند، هیچ مجوز فعالیتی ندارندو برای اغفال کاربران خود سعی می کنند از عناوین نزدیک به نظام مهندسی و دفتر مقررات ملی استفاده کنند که شما خیال کنید که وابسته به سازمان نظام مهندسی هستند و بهتر اعتماد کنید.
۳- برای جذب مشتری معمولا تخفیف های کذایی و بالا می گذارند(معمولا قیمت یک محصول را ۵تا ۱۰ برابر قیمت واقعی عنوان کرده و در عوض تخفیف بالا می دهند، این شگرد را اروپایی ها در بازارهای حراجمعه به کار می گرفته اند)
۴- سعی می کنند با عناوینی چون تضمین قبولی و بازگشت وجه و… اعتماد شما را جلب کنند(چون می دانند کسی برای۲۰۰یا۳۰۰هزارتومان حوصله و وقت شکایت کردن به مراجع قضایی را ندارد و یا تا آن موقع متواری شده و قابل پیگیری نخواهند بود)یادتان باشد جنس اصل نیازی به تضمین و تبلیغ اغراق آمیز نخواهد داشت
۵- برعکس مورد فوق هم صادق است یعنی یک محصول را به قیمت خیلی پایین عرضه می کنند در نهایت یک فایل بی ارزش نصیب شما می شود
۶- سعی می کنند برای اغفال شما از شماره های دایورت شده تهران استفاده کنند، به این صورت که شما خیال کنید آنها در تهران هستند، در صورتی که تلفن دایورت شده و این متخلفان شاید در یک شهرستان دور افتاده باشند و که قطعا هیچ دسترسی به آنها نخواهید داشت. برای این موارد حتما نماد اعتماد طلب کنیدو یا بخواهید با شما تماس بگیرند.
۷-در سایت یا کانال آنها هیچ تحلیل علمی درست و صحیح نمی بینید، چون هیچ علم و دانشی پشتوانه آنها نیست.
۸- هیچ خروجی قابل دسترس برای آگاهی از نتایج فعالیت های آنها وجود ندارد.یادتان باشد برای خرید اینترنتی نیازی به ارائه شماره ملی یا شناسنامه یا نام پدر و مشخصات شخصی نیست.
۹- ادعا رزومه قوی و برگزاری کلاس های آموزشی در سراسر کشور دارنددر صورتی که حتی یک دوره آموزشی برگزار نکرده اند. برای تشخیص آن از آنها شماره آموزشگاهایی که در آنجا فعالیت داشته اند را بخواهید وحداقل با سه تای آنها در شهرهای مختلف تماس گرفته و استعلام کنید. هزینه زیادی ندارد وبرای سرنوشت خود باید بیشتر از اینها وقت و هزینه کنید.
۱۰- معمولا از خودشان زیاد تعریف و تمجید می کنندو سعی می کنند با تکیه بر تعداد ممبرهای فیک کانال تلگرامی و… کاربران را اغفال کنند.
موارد شگردهای کلاه برداری بسیار متنوع و روز به روز قابل افزایش هست، لذا شاید نتوان تمام موارد را ذکر کردو تنها راه تشخیص تحقیق درست از کسانی است که از منابع آنها استفاده کرده و نتیجه گرفته اند.پس سعی کنید از طرف بخواهید که شما را به گروه تلگرامی(نه کانال) دعوت کند و از تعداد زیادی از اعضا گروه تحقیق کنیداگر از ادد کردن شما طفره رفت ویا درخواست مبلغ یا وجهی داشت، بدانید که قطعا مشکلی است.البته اگر از کسی که تحقیق می کنید دوست یا همکار و… باشد نتیجه بهتری خواهیید گرفت.
امیدواریم توانسته باشیم که کمکی هر چند کوچک به شما مهندسین عزیز کرده باشیم. اگر اکنون که این مطلب را ملاحظه می کنید نزدیک به آزمون است،قطعا رعایت موارد زیر کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

نکاتی که قبل و در حین آزمون نظام مهندسی باید رعایت کنید:

اگر قصد شرکت در آزمون را دارید، مطالب زیر قطعا شب آزمون راه گشا خواهد بود. اگرمطالبی راکه جهت موفقیت سر جلسه آزمون نظام مهندسی برق توصیه می کنیم کامل رعایت کنید قطعا نتیجه مطلوب خواهید گرفت. معمولا کلید اولیه نیز به زودی از بعد از ظهر روز برگزاری آزمون نظام مهندسی برق طراحی و نظارت در کانال تلگرامی آمادگی نظام مهندسی آی نماد ارایه خواهد شد.
ما وظیفه خودمی دانیم که نکات لازم را یک شب قبل از آزمون یادآوری کرده تا با آرامش خاطر سرجلسه امتحان حاضر شوید
به امید خداوند منان این دوره بیشترین آمار قبولی مربوط به کاربران سایت آی نماد خواهد بود، لذا نظر شما عزیزان را به نکاتی که در ادامه می آید جلب می کنم:
نکات شب امتحان وقبل از آزمون :
۱-کارت ورود به جلسه خود را پرینت گرفته وکاملا آن را از لحاظ صحت مشخصات وآدرس حوزه امتحانی وغیره… بررسی نمایید
۲-کلیه منابع  ووسایلی که لازم است با خود ببرید آماده نمایید(کارت شناسایی نظام مهندسی-ماشین حساب وچک کردن باطری آن – مداد-پاک کن-تراش و…)
۳-واژگان کلیدی را حتما لیبل گزاری نمایید، به صورتی که برچسب هاکاملا محکم بوده وبراحتی کنده نشوند
۴-درصورت امکان در سیستم آزمون آنلاین تالیفی شرکت نمایید(شرکت درآزمون آنلاین تالیفی رایگان)
۵-سعی کنید مطالب را جمع بندی نموده وخواب راحتی داشته باشید
۶-کلیه مباحث مقررات ملی را براساس مبحث مربوطه شماره گذاری نمایید ودرشت روی آن بنویسید تا درروزآزمون براحتی مبحث مورد نظر را پیداکنید
۷-حتما ساعت همراه خود به جلسه ببرسد
۸- دانلود فایل سوالات تالیفی ومطالبی که درکانال گذاشته شده
۹:دانلود فایل اصلاحیه کتاب ها وقوانین نظارتی
نکات لازم در روزآزمون :
۱-از اولین سوال شروع نموده وبه ترتیب اقدام به تست زنی میکنید، هر گونه روش دیگر به غیر از این غلط می باشد
۲-اگر سوالی احساس کردید که زمان بیش از حداز شمامیگیرد علامت گذاری نموده ومیروید سراغ سوال بعدی، حتی سوال هایی را هم که مطمئنید بلد هستید اما زمان بر هستند نیز شامل این قانون هستند
۳-اگر سوالی جدید بود وتا به حال نمونه آن را حل نکرده بودید، روی آن خط کشیده وبا آرامش وبدون استرس شروع به حل تست بعدی می کنید
۴-صورت تست را کاملا وبا حوصله مطالعه نموده وضمن توجه به مجهول سوال به پارامترها وواحد هایی که در صورت سوال مطرح می شود دقت کنید
۵-خیلی ریلکس وبا آرامش خاطر به سوالات پاسخ بدهید
۶-وقتی به انتهای سوالات رسیدید، مجددا از سوال اول شروع کرده وآن هایی که علامت زدید را حل نمایید وبه همین ترتیب تا آخر
۷-این تفکر اشتباه است که ابتدا سراغ مسائل بروم بعد مقررات یا برعکس، باید ترکیبی وبه ترتیب اقدام نمایید
۸-در درج کلید در پاسخ نامه خیلی دقت کرده وقبل ازآن پاسخ را کامل چک نمایید تا اشتباه نشود
۹- نحوه صحیح استفاده ازکلیدواژه را هم مطالعه نمایید (نحوه صحیح استفاده کلیدواژه کلیک کنید)
۱۰-هروقت احساس کردید استرس بر شما غلبه کرده ، با آرامش چشمان خودرابسته وبا یک نفس عمیق به خود تلقین کنید که من میتوانم، وبا روحیه مضاعف مجدد شروع نمایید(این از لحاظ روانشناسی ثابت شده است)
۱۱: سوال شک دارو شانسی نزنید
۱۲: به هیچ عنوان تقلب نکنید
۱۳: کلیدرا همزمان با حل در پاسخنامه درج کنید
باآرزوی بهترین ها
مرتضی رضایی

جهت پیگیری مطالب  آزمون نظام مهندسی برق را درکانال آی نماد دنبال کنید، روی لینک زیرکلیک کنید وسپسJoin را بزنید.

جهت عضویت درکانال تلگرام کلیک نمایید

جهت عضویت در گروه تلگرامی پرسش و پاسخ، شماره ۰۹۱۸۹۱۰۲۴۰۶ را ذخیره وبا ارسال نام کامل خود و نام استان خود در تلگرام، درخواست عضویت نمایید.

مشاوره تخصصی ۰۹۱۲۹۳۴۱۹۵۵

جهت مشاهده کارنامه های قبولی آی نماد آزمون نظام مهندسی طراحی و نظارت برق کلیک کنید

تحلیل سوالات آزمون نظام مهندسی برق مهر۹۶(طراحی ونظارت)
تحلیل سوالات آزمون نظام مهندسی برق مهر۹۶(طراحی ونظارت)

منابع کمک آموزشی نظام مهندسی آی نماد:

کتاب خلاصه روش های حل سریع مسایل درآزمون نظام مهندسی برق(ویرایش پنجم-چاپ دهم)

کتاب سوالات تالیفی از راهنمای مبحث۱۳

کتاب حل طلایی مجموعه سوالات آزمون نظام مهندسی برق-ویرایش۹۶

کتاب ۲۵۰۰۰کلیدواژه طلایی نظام مهندسی برق(ویرایش سوم سال۹۶) چاپ هشتم

<<<< جهت پکیج های آموزشی وارد فروشگاه سایت آی نماد شوید.

جهت مشاوره وهمچنین آشنایی با سنوات و…. سه فایل صوتی تهیه شده است که ازکانال تلگرامی قابل دانلود می باشد.جهت عضویت در گروه پشتیبانی آی نماد، شماره۰۹۱۲۹۳۴۱۹۵۵ را ذخیره ودر تلگرام با ارسال نام کامل خود واستان وشهر، درخواست عضویت دهید.

آزمون نظام مهندسی برق
آزمون نظام مهندسی برق

فهرست بها واحد پایه رشته تاسیسات برقی 1401

ثبت‌نام و زمان برگزاری آزمون‌ نظام مهندسی دی‌ماه سال ۱۴۰۱

دانلود رایگان فیلم پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت برق شهریور ۱۴۰۱

کارنامه آزمون نظام مهندسی برق شهریور 1401

پاسخ تشریحی سوالات آزمون نظام مهندسی برق اجرا شهریور 1401

استوری ها:

جهت مشاوره رایگان آزمون نظام مهندسی با شماره های زیر تماس بگیرید:

مولف و مدرس برق 09129341955 (تماس تلفنی یا تلگرام)

فرم درخواست مشاوره برق

مولف و مدرس معماری 09171847882 (فقط پیام تلگرام یا واتساپ)

 
 
 

منابع آزمون برق

منابع آزمون نظام مهندسی اعم از فیلم و کتاب و ...

منابع معماری

منابع آزمون نظام مهندسی اعم از فیلم و کتاب و ...

کارنامه قبولی

کارنامه های قبولی داوطلبان شرکت کنننده در آزمون

تجربیات شما

انتقادات، تقدیر و نظرات مشتریان قبلی

بسته رایگان

درخواست مشاوره و وبینار آزمون نظام مهندسی برق را رایگان دانلود نمایید

جهت تهیه منابع و کتاب های مورد نیاز به فروشگاه سایت مراجعه نمایید و به صورت انلاین اقدام به سفارش نمایید.

از داخل فروشگاه از منو بالا به تفکیک رشته های مختلف می توانید دسته بندی منابع اعم از طراحی، نظارت و اجرا را ببینید

می توانید در واتساپ به شماره 09189102406 در ارتباط باشید.

جهت مشاوره با شماره های زیر در واتساپ یا تماس در ارتباط باشید:

رشته برق : 09129341955

رشته معماری : 09171847882

از این لینک استفاده نمایید

قسمت‌های هادی بیگانه و یا بدنه‌های هادی بیگانه نظام مهندسی برق
کتاب وجزوات آمادگی نظام مهندسی برق
مدیر ارشد آی نماد

قسمت‌های هادی بیگانه و یا بدنه‌های هادی بیگانه نظام مهندسی برق

قسمت‌های هادی بیگانه و یا بدنه‌های هادی بیگانه نظام مهندسی برق طبق مبحث 13 مقررات ملی ساختمان قسمت‌های هادی‌ای است که جزء تاسیسات الکتریکی نمیباشد ولی قادر است پتانسیل را که معمولا پتانسیل زمین است در معرض تماس قرار دهد و در اثر بروز اتصالی برقدار گردد. قسمت‌ها و یا بدنه هادی بیگانه از جمله عبارتند از:

ادامه مطلب »
مبحث دوازدهم در آزمون نظام مهندسی برق
کتاب وجزوات آمادگی نظام مهندسی برق
مدیر ارشد آی نماد

مبحث سیزدهم در آزمون نظام مهندسی برق

مبحث دوازدهم در آزمون نظام مهندسی برق مبحث ۱۲ در آزمون نظام مهندسی برق، یکی از بخش‌های مهم این آزمون است که به بررسی و تحلیل سیستم‌های کنترل الکتریکی می‌پردازد. در این مقاله، ما به تفصیل به بررسی این مبحث خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب »
مبحث دوازدهم در آزمون نظام مهندسی برق
کتاب وجزوات آمادگی نظام مهندسی برق
مدیر ارشد آی نماد

مبحث دوازدهم در آزمون نظام مهندسی برق

مبحث ۱۲ در آزمون نظام مهندسی برق، یکی از بخش‌های مهم این آزمون است که به بررسی و تحلیل سیستم‌های کنترل الکتریکی می‌پردازد. در این مقاله، ما به تفصیل به بررسی این مبحث خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب »

فیلم اصلاح ضریب توان توسط خازن آزمون نظام مهندسی برق

فیلم اصلاح ضریب توان توسط خازن آزمون نظام مهندسی برق

اصلاح ضریب توان توسط خازن و مثلث توان و رابطه بین توان اکتیو و توان راکتیو و توان ظاهری با زبان ساده در فیلم آموزشی آمادگی آزمون نظام مهندسی برق بر مبنای موضوعات مبحث13 مقررات ملی ساختمان آموزش داده شده است.

ادامه مطلب »

کلاس آمادگی آزمون نظام مهندسی برق

کلاس آمادگی آزمون نظام مهندسی برق

فیلم معرفی کلاس آمادگی آزمون نظام مهندسی برق را در بخش زیر می توانید مشاهده نمایید. سعی شده به تمام سوالاتی که به ذهن هر داوطلب برای شرکت در دوره نظام مهندسی برق خطور کند پاسخ داده شود.

ادامه مطلب »

پاسخ تشریحی سوال56 آزمون نظام مهندسی نظارت برق اسفند1402

پاسخ تشریحی سوال56 آزمون نظام مهندسی نظارت برق اسفند1402

فیلم پاسخ تشریحی سوال56 آزمون نظارت برق اسفند1402 که یکی از سوالات پرچالش آزمون نظام مهندسی برق با موضوع شناخت سیستم های نیرو می باشد. تشخیص سیستم ها برای داوطلبان آزمون نظام مهندسی برق یکی از سرفصل ها و سوالات ثابت آزمون نظام مهندسی طراحی نظارت و اجرا تاسیسات برقی می باشد.

ادامه مطلب »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
نحوه محاسبه درصد آزمون نظام مهندسی ساختمان کارگاه تست و تحویل تاسیسات برقی