چگونه درآزمون نظام مهندسی موفق شویم(قسمت1)

با سلام

با توجه به تماس مکرر مهندسان عزیز با اینجانب در مورد برنامه ریزی ونحوه مطالعه وانتخاب منابع برای موفقیت در آزمون نظام مهندسی برق، سعی میکنم تا روزآزمون نکات ومطالب مهم رادر قالب چندین پست عنوان کنم.توجه داشته باشید، خدمت دوستان قبلا هم عرض نمودم الان دیگر مانند 3دوره قبل نیست که فقط با حفظ کردن سوالات دوره های گذشته، بتوانید امید قبولی داشته باشید، اگردرآزمون مرداد 94 دقت کرده باشید ، تقریبا به جز یکی دو سوال هیچ سوالی از مبحث13 یا نشریه 110 که رفرنس های اصلی هستند طرح نشده است وبیس اصلی روی مسائل می باشدکه هیچ منبعی برای آن معرفی نشده است
بنابراین بدون تسلط بر مسائل قبولی درآزمون غیر ممکن است
لذا هر منبعی یا کلاسیکه فقط بر سوال های دوره گذشته تکیه کند عملا کارایی نخواهد داشت وجز تلف کردن انرژی وسردرگمی نتیجه ای نخواهد داشت

۱-انتخاب منبع : مهمترین واساسی ترین گام در موفقیت در هر آزمونی انتخاب درست منبع مورد مطالعه است، به طوری که هم کامل وهم جامع باشدوهم مطالب به صورت ساده ،روان وقابل فهم گفته شده باشد.برای این منظور می توانید از تجربیات دوستان ومشاوره وهمچنین تحقیق درمورد منبع انتخابی استفاده کنید.

امابه دلایلی که درادمه عرض خواهم کرد همیشه  کتابی که در قفسه های هر کتاب فروشی موجود باشد نمی تواند منبع درستی باشد، زیرا سبک سوالات کاملا درچند دوره اخیر تغییر کرده وکتاب یامنابع قدیمی عملا پاسخگو این سبک از سوالات نیستند، همچنین دربسیاری از منابع موجوداکثر سوالات سبک جدید اشتباه حل شده است وانتخاب نادرست منبع می تواند موجب عدم موفقیت شما بشود، لذا در انتخاب منبع درست حساسیت زیادی داشته باشید.

به عنوان  نمونه  یکی از دوستان ۲ترم درس بررسی سیستم های قدرت راانتخاب واحد کرده بود اما نمی توانست اون روپاس کنه، از استاد وسایر دوستان مشاوره گرفته وبه ایشان کتاب های برسی سیستم های قدرت هادی سعادت و احدکاظمی وغیره… رو پیشنهاد کرده بودند، این کتاب ها جزءکتاب های مرجع هستند اما ایرادی که میشه گرفت اینه که خوب ترجمه نشدندوهمچنین متن روانی ندارند ومخاطب را به ادامه مطالعه بی انگیزه می کنندوباید چندین باریک مطلب مطالعه بشه تاخوب درک بشه. من قبلش با یک کتاب آشنا شده بودم که تالیف یکی از موئلفین گمنام به اسم ابوذر صمیمی بود، سبک کتاب بسیار فوق العاده وترکیبی از تمام کتاب های بررسی موجود با متن ساده وروان بود، ومطمئن بودم که با این کتاب حتی کسی کلاس هم نرفته باشه میتونه به صورت خودآموز درس بررسی رو یاد بگیره، من این کتاب رو به ایشون پیشنهاددادم وهمونطور که انتظارمی رفت توانستند بهترین نمره رو از درس بررسی سیستم های قدرت بگیرند.

مثالی که زدم غیر از آزمون نظام مهندسی بود چون نخواستم تبلیغ کتاب خاصی رو کرده باشم وسعی کردم به عنوان یک مشاور باشم تا موئلف یک کتاب نظام مهندسی، وهدفم تغییر دید شما عزیزان نسبت به انتخاب درست منبع بود.

مورد بعدی اینکه انتخاب بیش از دو منبع موجب سردرگمی شما خواهدشد، لذا به این نکته هم توجه داشته باشید.

یکی دیگه از موارد مهم کلید واژ های برق هستش که میتونه خیلی موثر باشه،در آزمون جزوه باز نظام مهندسی تعدادی از سوالات بصورت مستقیم از متن کتب مقررات ملی ساختمان مطرح می شوند . مباحثی چون قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و مباحث ۲۲گانه  مقررات ملی ساختمان ؛ البته اخیرا طراح متوجه استفاده از کلید واژه شده وعملا استفاده از کلید واژه مقداری مشکل تر شده است اما باز داشتن کلید واژه بسیار سرنوشت ساز خواهد بود  .

بعنوان مثال در آزمون قبل در رشته تاسیسات برقی  حدود 20درصد از سوالات  بصورت مستقیم ازمنابع معرفی شده  مقررات ملی ساختمان بوده است وبقیه مسائل وتست هایی بود که هیچ منبعی برای آن معرفی نشده.  دوستانی با ما تماس می گیرند که ما کلاس آمادگی رفته ایم واصلا حوصله خواندن  را نداریم این نگرش صحیح نیست  .اگر آزمون پیچیده باشد فقط یک سوال می تواند نتیجه آزمون شما را تغییر بدهد .

روش واژگان کلیدی راه حل جدیدی است که شما را در یافتن پاسخ صحیح هر سوال  در کمترین زمان یاری می رساند هر چند که کتب منابع را مطالعه جدی هم نکرده باشید، بنابراین ارزش آن را دارد که روش جدید واژگان کلیدی را بیاموزید و آن را امتحان کنید و از نتایج حیرت انگیز آن لذت ببرید .

اما اخیرا سایت ها وموسسات متفرقه اقدام به انتشار کلید واژهای بی کیفیت ونامطلوب نمودند، طی صحبت هایی که باخریدارن این نوع کلید واژها داشته ام نظر همه بر بی کیفیتی آن بود، ودلیل آن هم فقط دید سودجویانه  ومنافع اقتصادی انتشار دهندگان آن است.لذا پیشنهاد می شود در این مورد حتما مشاوره گرفته وبا دوستانی که قبلا مورد های این چنینی داشته اند مشورت کنیدوکلید واژ ه ای را تهیه کنید که هم از نظر تعداد جامع وکامل باشد وهم درست استخراج شده باشدنه اینکه فقط شامل تیتر های مباحث باشدیا بعضا واژگان تکراری راشامل شود.

این مطلب ادامه دار خواهد بود……………..

استوری ها:

جهت مشاوره رایگان آزمون نظام مهندسی با شماره های زیر تماس بگیرید:

مولف و مدرس برق 09129341955 (تماس تلفنی یا تلگرام)

فرم درخواست مشاوره برق

مولف و مدرس معماری 09171847882 (فقط پیام تلگرام یا واتساپ)

 
 
 

منابع آزمون برق

منابع آزمون نظام مهندسی اعم از فیلم و کتاب و ...

منابع معماری

منابع آزمون نظام مهندسی اعم از فیلم و کتاب و ...

کارنامه قبولی

کارنامه های قبولی داوطلبان شرکت کنننده در آزمون

تجربیات شما

انتقادات، تقدیر و نظرات مشتریان قبلی

بسته رایگان

درخواست مشاوره و وبینار آزمون نظام مهندسی برق را رایگان دانلود نمایید

جهت تهیه منابع و کتاب های مورد نیاز به فروشگاه سایت مراجعه نمایید و به صورت انلاین اقدام به سفارش نمایید.

از داخل فروشگاه از منو بالا به تفکیک رشته های مختلف می توانید دسته بندی منابع اعم از طراحی، نظارت و اجرا را ببینید

می توانید در واتساپ به شماره 09189102406 در ارتباط باشید.

جهت مشاوره با شماره های زیر در واتساپ یا تماس در ارتباط باشید:

رشته برق : 09129341955

رشته معماری : 09171847882

از این لینک استفاده نمایید

کلاس آمادگی آزمون نظام مهندسی برق

کلاس آمادگی آزمون نظام مهندسی برق

فیلم معرفی کلاس آمادگی آزمون نظام مهندسی برق را در بخش زیر می توانید مشاهده نمایید. سعی شده به تمام سوالاتی که به ذهن هر داوطلب برای شرکت در دوره نظام مهندسی برق خطور کند پاسخ داده شود.

ادامه مطلب »

پاسخ تشریحی سوال56 آزمون نظام مهندسی نظارت برق اسفند1402

پاسخ تشریحی سوال56 آزمون نظام مهندسی نظارت برق اسفند1402

فیلم پاسخ تشریحی سوال56 آزمون نظارت برق اسفند1402 که یکی از سوالات پرچالش آزمون نظام مهندسی برق با موضوع شناخت سیستم های نیرو می باشد. تشخیص سیستم ها برای داوطلبان آزمون نظام مهندسی برق یکی از سرفصل ها و سوالات ثابت آزمون نظام مهندسی طراحی نظارت و اجرا تاسیسات برقی می باشد.

ادامه مطلب »
کلاس رایگان مدیریت زمان و روش های تست زنی و‌‌نکات شب قبل آزمون نظام مهندسی برق
کتاب وجزوات آمادگی نظام مهندسی برق
مدیر ارشد آی نماد

کلاس رایگان مدیریت زمان و روش های تست زنی و‌‌نکات شب قبل آزمون نظام مهندسی برق

کلاس رایگان مدیریت زمان و روش های تست زنی و‌‌نکات شب قبل آزمون نظام مهندسی برق نکات آمادگی آزمون نظام مهندسی برق ما وظیفه خود

ادامه مطلب »
وبینار رایگان آمادگی آزمون نظام مهندسی برق
فیلم های نظام مهندسی برق
مدیر ارشد آی نماد

وبینار رایگان آمادگی آزمون نظام مهندسی برق

وبینار رایگان آمادگی آزمون نظام مهندسی برق

از وبینار رایگان آزمون نظام مهندسی دوره قبل بیش از 10 سوال مستقیم در آزمون نظام مهندسی طراحی و  نظارت نظام مهندسی برق و اجرا  تکرار شده است که این اهمیت این وبینارهای آموزشی آزمون نظام مهندسی برق آی نماد را نمایان می سازد.

ادامه مطلب »

6 دیدگاه دربارهٔ «چگونه درآزمون نظام مهندسی موفق شویم(قسمت1)»

  1. سلام جناب مهندس رضايي- تشكر از زحماتتان
    من تازه عضو سايت تان شده ام و با توجه به اينكه 94/5/2 امتحان پايه 3 دارم. آبا با خريد صرفا” كتاب شما و خواندن خوب آن در طول اين دو هفته باقيمانده امكان موفقيت در آزمون هست يا نه؟
    تا به حال من به صورت پراكنده مطالب را مي خواندم. كتاب شما چقدر به من كمك مي كند؟؟

    تشكر- منتظر پاسخ شما هستم

    1. کتابی که در عرض 3 ماه دوبارتجدید چاپ گردد ، آیا کتاب قوی نیست؟
      باید خدمت شماعرض کنم کاملترین وبهترین وجامع ودر عین حال خلاصه ترین منبع نظام مهندسی برق، کتاب خلاصه روش های حل سریع مسائل می باشد
      در این کتاب شک نکنید

  2. سلام خسته نباشید . اگه زحمتی نیس راهنمایی کنید کلمات کلیدی را چطور دانلود کنم .یا به امیلم بفرستید.مرس خداخیرتون بده

  3. سلام جناب مهندس رضایی،
    من مروری که برسوابق جنابعالی در سایت و مرور “کتاب خلاصه روشها” داشته ام؛ قوت کلام جنابعالی را در نظام مهندسی احساس کرده ام؛ ولی در خصوص کارشناس رسمی برق، ماشین و تاسیسات کارخانجات که می خواهم در دوره حضوری اش شرکت کنم، چنین یقینی در من حاصل نشده است.

    1. سلام
      نظر لطف شماست دوست عزیز
      مانیازی به اثبات خود نداریم، همه سوابق کاری آی نمادرامی شناسندومخاطبان ما معمولا ازجانب هم معرفی می شوند.شما که شناختی ازمانداریدلطفا درمورد دپارتمان آی نماد خوب تحقیق کنید سپس مقایسه کنید، بعد تصمیم بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
نحوه محاسبه درصد آزمون نظام مهندسی ساختمان کارگاه تست و تحویل تاسیسات برقی